lørdag, august 04, 2007

Kjønnsnøytral ekteskapslov!

Trenger jeg å si mer...?

9 kommentarer:

Kamerat Håheim sa...

Jeg ønsker meg bloggoppdateringer fra Canada!! Hvordan har du det?

Olve Hagen Wold sa...

"Trenger jeg si mer...?"

Ja, hvorfor skal staten ha noe som helst med hvilke samlivsformer folk ønsker å inngå?

Olve Hagen Wold sa...

Pussig at du ikke svarer på kommentarene mine...

Hildegunn sa...

Når folk ikke klarer å være saklige i en debatt, slik at det er mulig å holde en god diskusjon, gidder jeg ikke å bruke tid på å kommentere useriøse posts. Så når du har noe vettug å si, er du mer enn velkommen til å kommentere, men hvis ikke, kan du la være!

Hildegunn sa...

Staten burde ikke få bestemme hvem det er tillatt å elske og ikke, men helt fram til 1. januar i år gjorde den faktisk det! Derfor kjempet jeg for like rettigheter og det vant fram!

Olve Hagen Wold sa...

Bra du ombestemte deg angående usaklighet, men du burde kanskje slette kommentaren før noen andre ser den.

Olve Hagen Wold sa...

Den nye ekteskapsloven sier ikke ett ord om kjærlighet. Alt den gjør er å la homofile bruke den samme standardkontrakten som andre. Nå må du ikke tolke meg slik at jeg er mot å la homofile gifte seg (selv om jeg er mot å tvinge kirker til å vie dem), men denne loven er bare et skritt i riktig retning. Homofile bør kun ha den samme retten som andre til å inngå frie samlivskontrakter, staten bør ikke ha noe med dette å gjøre.

Hildegunn sa...

Vi er jo enige! Du liker bare å krangle...

Olve Hagen Wold sa...

Åpenbart ikke. Du synes det er bra at staten vedtar slike lover. Jeg mener staten overhodet ikke har noe med dette å gjøre, og forsvarer individets naturlige rett til å inngå frie avtaler.